In 4B vergeleken ze Broodthaers en Magritte in de beschouwende fase. Ook daar mochten de lln een afbeelding kiezen en iets over vertellen. Praktisch alle leerlingen kozen voor een afbeelding van Magritte. Toch kregen de lln ook bewondering of respect voor Broodthaers tijdens het daaropvolgende gesprek. Broodthaers die ook de pijp gebruikte van Magritte, in vele werken met mosselen werkt, de koeien namen gaf van auto's zette ongeveer de helft van de klas aan om nieuwe huizen te maken (een mossel is ook een huis), deze anders te benoemen, rare wezens in te laten wonen en tenslotte nog passende muziek bij te zoeken. Deze helft kwam onder mijn hoede. Het was fantastisch te zien dat kinderen (die in mijn zangles soms storend kunnen werken) nu vol enthousiasme aan het experimenteren en creëren waren met de meegebrachte kartonnen doosjes. 3 jongens stelden zich al voor dat ze later samen een eigen restaurant zullen openen. De tijd vloog iets te snel voorbij waardoor we toch nog een gaatje zullen moeten zoeken voor de voorbereiding van de presentatie en het toonmoment. Ook al is dit niet het belangrijkste, ze popelen om te vertellen over hun werk en dit met één door hun gekozen muziekje op de achtergrond.
Hier alvast een paar foto's.
En de andere helft liet zich inspireren door Magritte en leverden ook reeds mooie werkjes af.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten