vrijdag 27 januari 2012

Photo story: het verhaal van juf Tinne

Mijn opdracht was een gedicht te zoeken of te maken voor juf Tinne.
In deze klas, een eerste leerjaar,  probeerde ik 'het geleerde foto-verhaal' van Stijn en Marianne uit.
Tijdens de muziekles vroeg ik wat info aan de kinderen over hun juf. Hier en daar zochten we op een bepaald woord alvast een rijmwoordje. Thuis maakte ik het verhaal op rijm verder af.
De dag erna kregen de kinderen elk een zin om uit te tekenen. Ik maakte foto's van hun tekeningen. Zij kwamen op hun beurt de tekst inspreken.
 








Op gedichtendag stonden de kinderen klaar met hun tekening en vertelden elk hun deel.

 

Vervolgens kreeg de juf het resultaat te zien in het foto-verhaal gemaakt via Photo-story.
De stemmetjes en tekeningen van de leerlingen zijn alvast een leuke, blijvende herinnering voor de juf.


Enkele andere collega's kregen dit ook te zien en waren alvast geïnteresseerd om dit ook te doen.
Tijdens een volgende pv zal deze wijze uitgelegd worden.
Ben alvast blij andere collega's mee te krijgen en dat mij dit ook gelukt is !

1 opmerking: