zaterdag 12 november 2011

Eet je buikje rond, steek wat fruit in je mond!

Werkgroep gezondheid koos voor de maand oktober thema 'fruit' als maandpuntje. Leerkrachten gaven het voorbeeld en brachten zeker fruit mee. Ook werden leerlingen met een stuk fruit op de één of andere manier dagelijks in de kijker gezet. 
 Mij vroegen ze om in de zanglessen het 'appellied' aan te leren.
Met het muzische  in mijn achterhoofd, werkte ik deze opdracht verder uit. Zo vroeg ik mijn team om even te brainstormen over fruit en er één of andere slogan uit te halen. Deze mocht op een creatieve manier beeldend  uitvergroot worden en opgehangen worden in klassen en gangen...
Vooral uit de 3de en 4de klassen kwamen hier positieve reacties op: zie enkele foto's.


Jongere klassen maakten lekkere fruitbrochetten.



Tijdens de middagpauze werden er in de danssessie  bewegingen op gevonden die uiteindelijk door alle klassen werden overgenomen. Resultaat zie je in volgend filmpje. We sloten dit project gezamenlijk af eind oktober. En uiteraard hopen we dat ze ook in de volgende maanden veel fruit eten


Geen opmerkingen:

Een reactie posten